הזדמנות אחרונה לגילוי מרצון

/, מיסוי בינלאומי/הזדמנות אחרונה לגילוי מרצון

הזדמנות אחרונה לגילוי מרצון

הזדמנות נוספת (ואולי אחרונה) לאזרחים שלא שילמו מס, במכוון או בשוגג לגלות את ההון הלא מדווח (הונם השחור) תוך קבלת חסינות מהליך פלילי.

הסכם ה – CRS לחילופי מידע אוטומטיים בין רשויות המס אשר צפוי להיות מיושם בישראל בקרוב, מאיים להגביר את המאבק בהון השחור.

על רקע יישומו, ביום 13 לדצמבר 2017, פרסמה רשות המיסים "נוהל גילוי מרצון" חדש אשר מטרתו לאפשר לישראלים שעברו על החוק ולא דיווחו כנדרש על כלל הכנסותיהם והונם, לבצע הליך של "גילוי מרצון", לשלם את המסים כדין ובכך להימנע מהליכים פליליים.

לדברי מנהל רשות המסים, משה אשר, "אל מול זרם המידע הצפוי להגיע לרשות מרשויות מס מחו"ל במסגרת פרויקט ה- CRS ומקורות אחרים, פרסום הנוהל החדש נועד לתת הזדמנות למי שטרם הסדיר את ענייניו מול רשות המסים לתת גילוי מלא של נכסיו והכנסותיו הבלתי מדווחים ולשלם את המס המתחייב".  

רשות המסים חושפת כי ישנם ישראלים רבים בעלי חשבונות בנק זרים שאינם מדווחים על הונם באופן הנדרש. למעשה, רשות המסים עלולה לקבל מידע זה בהתאם להסכם ה – CRS, להגיש בקשה מסודרת מהמדינה בה מתנהל החשבון, וכך לפתוח בהליכים פליליים מול הנישומים.

מסלולי הנוהל – הנוהל החדש, בדומה לנוהל הקודם, כולל שלושה מסלולים: רגיל, מקוצר ואנונימי. תוקף הנוהל החדש הינו עד ליום 31.12.2019 (כאשר המסלול האנונימי יחול עד 31.12.2018 בלבד). המסלול המקוצר יתאפשר רק במקרים בהם ההון שלא דווח אינו עולה על 2 מיליון ש"ח וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על 0.5 מיליון ש"ח.

על פי הוראות הנוהל, נישום יוכל לגלות את נכסיו ולהצהיר על הכנסותיו שלא דווחו, לשלם את המס הנגזר מהן וזאת אם יעמוד בתנאים המפורטים בנוהל. בין יתר התנאים, הדרישה לכך שהגילוי יהיה כן ומלא ובתום לב וכן כי במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המסים בעניינו של הפונה.

אנו יכולים לסייע לך – משרדנו מתמחה בתחום גילוי מרצון תוך צבירת ניסיון רב, ייצוג והגשת עשרות בקשות לגילוי מרצון של נישומים יחידים וחברות. בין היתר, ייצגנו את אחד מהגילויים מרצון הגדולים בישראל, בשווי חבות מס של עשרות מיליוני שקלים תוך קבלת אישור על תשלום מס בשווי 2% בלבד. משרדנו דואג ללוות את הנישום החל מהגשת הבקשה ועד לסגירת הסכמי שומה סופיים ומוחלטים תוך מתן שירות מקצועי, יעיל וללא פשרות.

אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ בו נוכל לבחון את הסוגיה, בנאמנות ובסודיות תוך שמירה על מקצועיות בלתי מתפשרת, על מנת להסדיר את הסוגיה מול רשויות המס ולהימנע מהליכים פליליים. חשוב לציין, כי במקרים רבים, בעזרת ייעוץ נכון ומדויק לכל מקרה ומקרה, ניתן יהיה לנהל גם משא ומתן עם רשות המסים על גובה החוב.

Open chat
1
Scan the code
היי
צריכים עזרה?
דילוג לתוכן