מענק הוצאות קבועות – כיצד יחושב המענק לנישום מרובה סניפים?

//מענק הוצאות קבועות – כיצד יחושב המענק לנישום מרובה סניפים?

מענק הוצאות קבועות – כיצד יחושב המענק לנישום מרובה סניפים?

מהו הדין לגבי עסק המפעיל מספר סניפים? האם יש לחשב את הזכאות למענק ההוצאות הקבועות ביחס לכל סניף בנפרד או ביחס לעסק הנישום בכללותו?

עסקים רבים, אשר חוו ירידה בהכנותיהם בעקבות משבר הקורונה, פועלים באמצעות מספר סניפים, ולעתים ישנו שוני בין התוצאות הכלכליות של כ"א מהסניפים בתקופת הזכאות לעומת תקופת הבסיס.

מקרה שכזה נדון לאחרונה בועדת הערר לענייני קורנה בעניינה של חברת נ.ע. גולדה נתניה בע"מ (ערר 1003-21). באותו מקרה דובר בחברה המפעילה שני סניפי גלידריה מרשת "גולדה", האחד במתחם הסינמה סיטי והשני במרכז המסחרי יכין סנטר. בשל המגבלות שהוטלו, נסגר מתחם הסינמה סיטי ואיתו הסניף הממוקם שם. לעומת זאת, את הסניף השני המשיכה החברה להפעיל, והוא אף הציג תוצאות כלכליות טובות יותר, אשר פיצו על ירידת המחזורים בסניף הסגור. טענת החברה היתה, כי על מנת לחשב את זכאותה למענק יש לבצע השוואת מחזורים לכל אחד מהסניפים בנפרד, כך שתחושב באופן נפרד הזכאות למענק לסניף במתחם הסינמה סיטי, שסבל מירידה של 100% במחזורי העסקאות.

ועדת הערר קבעה כי גם אם עריכת השוואת מחזורים נפרדת לכל אחד הסניפים אפשרית מבחינה חשבונאית, פיצול שכזה אינו עומד בתכליות החוק. נקבע כי את הזכאות למענק יש לבחון לגבי העסק בכללותו מבלי לפצלו ליחידות משנה, זאת בדומה לעסק אשר מקור הכנסה אחד שלו נפגע, אך הצליח לפצות על הפגיעה באמצעות מקור הכנסה אחר.

בשולי הדברים ראוי גם לשים לב לקביעה נוספת של ועדת הערר, ביחס לעסק שחלו שינויים משמעותיים בפעילותו במהלך שנת 2019, כגון פתיחה או סגירה של סניף נוסף. ועדת הערר קבעה כי במקרים אלה נוסחת הפיצוי, המבוססת על השוואת המחזורים בין תקופת הבסיס לתקופת הזכאות, אינה נותנת מענה לנזק האמיתי שנגרם לעסק. לפיכך נקבע כי לצורך בחינת הזכאות למענק של עסק כזה, יש לראותו כעסק חדש שהחל לפעול לאחר תקופת הבסיס, ולחשב בהתאם את מחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס. בכך יצרה ועדת הערר פתח לסטות מנוסחת חישוב המחזורים כל אימת שחלו בפעילות העסק שינויים מובהקים בין תקופת הבסיס לתקופת הזכאות.

 

למשרדנו ניסיון רב בניהול הליכים מול רשות המיסים וקרן הפיצויים וכן בייצוג בפני ועדות ערר, ונשמח לסייע בהגשת השגה או ערר. לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד טל בן משה.

ליצירת קשר: טל' 077-6467030; נייד 054-4772323; דוא"ל tal@sagilaw.com

Open chat
1
Scan the code
היי
צריכים עזרה?
דילוג לתוכן